پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118768
کاهش 200 هزار نفري صف تسهيلات ازدواج/ بانک‌هاي خصوصي نيز ملزم به پرداخت تسهيلات ازدواج شدند
تاریخ انتشار : 1393/06/15 09:06:19
نمایش : 1259
مديرکل اعتبارات بانک مرکزي با اشاره به کاهش 200 هزار نفري متقاضيان دريافت تسهيلات ازدواج در يک ماه اخير گفت: با افزايش سرعت پرداخت تسهيلات ازدواج تعداد متقاضيان در صف تسهيلات ازدواج از يک ميليون و 200 هزار نفر به يک ميليون نفر کاهش يافته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به نقل از فارس، علي‌اصغر ميرمحمد صادقي با بيان اينکه روند پرداخت تسهيلات ازدواج رو به رشد بوده است، اظهار داشت: با مصوبه شوراي پول و اعتبار اولويت پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه با پرداخت تسهيلات ازدواج است.

وي افزود: در يک ماه اخير تعداد افراد در صف دريافت وام ازدواج از يک ميليون و 200 هزار نفر به حدود يک ميليون نفر کاهش يافته و اين در حالي است که در اين مدت افراد جديدي متقاضي دريافت تسهيلات ازدواج شده‌اند.

مدير کل اعتبارات بانک مرکزي در پاسخ به اين سؤال که آيا بانک‌هاي ديگري هم به سامانه پرداخت تسهيلات ازدواج متصل خواهند شد، گفت: قطعاً بانک‌هاي خصوصي هم به جمع بانک‌هاي پرداخت کننده تسهيلات ازدواج مي‌پيوندند.

وي تصريح کرد: اتصال بانک‌هاي خصوصي به سامانه تقريباً نهايي شده و چند روز گذشته هم بانک سامان به سامانه ازدواج پيوست.

ميرمحمد صادقي با اشاره به جلسه بانک‌هاي خصوصي با بانک مرکزي گفت: در اين جلسه تأکيد شد که بانک‌هاي خصوصي بايد به سامانه ازدواج متصل شوند، تا روند پرداخت تسهيلات ازدواج سرعت بيشتري بگيرد.

وي تأکيد کرد: بر اساس برنامه بانک مرکزي هر بانکي که سپرده قرض‌الحسنه جذب مي‌کند، بايد تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کند، مگر اينکه به طور کلي جذب سپرده قرض‌الحسنه را متوقف کند.

مدير کل اعتبارات بانک مرکزي با بيان اينکه در سالهاي گذشته به طور متوسط 800 تا 900 هزار تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت مي‌شد، اظهار داشت: به همان ميزان و حتي بيشتر تقاضاي تسهيلات ازدواج به ثبت مي‌رسد؛ بنابراين اگر سرعت تسهيلات پرداختي را افزايش دهيم، تعداد افراد در صف دريافت تسهيلات کاهش مي‌يابد.

ميرمحمد صادقي با اشاره به برخي مشکلات پرداخت وام ازدواج گفت: در ابتدا فرصت مراجعه و تکميل مدارک حدود 12 روز بود که برخي افراد در مهلت تعيين شده مدارک را نهايي نمي‌کردند و امکان دريافت تسهيلات پيدا نمي‌کردند.

وي ادامه داد: به همين دليل مهلت مراجعه به بانک و تکميل مدارک از 12 روز به 2 ماه افزايش يافت، تا در اين محدوده زماني فرصت کافي براي متقاضيان ايجاد شود.

مدير کل اعتبارات بانک مرکزي معرفي ضامن معتبر را مشکل ديگر پرداخت وام ازدواج عنوان کرد و افزود: در برخي موارد ايجاد صف به دليل اين است که متقاضي نمي‌تواند ضامن معتبر به بانک معرفي کند؛ در تلاش هستيم تا روند پرداخت تسهيلات ازدواج سرعت گيرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html